HVAD ER SEO?

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, og oversættes på dansk til Søgemaskineoptimering. SEO er altså en betegnelse for alle de tiltag man kan lave på en hjemmeside eller webshop, for at få en bedre placering på Google og andre søgemaskiner på internettet.

Modsat andre former for digital og online markedsføring, koster SEO ikke noget pr. klik (som ved eksempelvis annoncer), men er i stedet en masse forarbejde som giver bedre placeringer på Google, og giver dermed også flere kunder. For ikke nok med at dine kunder kan finde din hjemmeside eller webshop, så hjælper SEO også med at få kunderne til at vælge netop din side, blive derinde, og at udføre handlinger som at købe, tilmelde sig nyhedsmail eller noget helt tredje.

Mange af dine kunder bruger diverse sociale medier dagligt, så det skal du selvfølgelig også gøre. Men for at dine kunder bedre kan finde dig, skal du selvfølgelig også optimere din profil på facebook, YouTube, Google+ og alle de andre.

På mange måder gælder de samme regler for optimering af dine sociale medier, som der gør for din hjemmeside eller webshop – den skal indeholde relevante tekster som er rettet mod dine søgeord. Derudover er aktivitet også en vigtig faktor for de sociale medier.

Hvad er Google AdWords?

Google AdWords er de annoncer/reklamer du ser når du søger på Google.
Med AdWords kan du vælge din målgruppe. – Du kan selv vælge hvilke lande annoncen skal vises i, eller vise den indenfor en bestemt distance fra din virksomhed.
Du betaler kun når en bruger klikker på en annonce.

Hvad er adsense?

Adsense er reklamer der vises på din hjemmeside. Reklamerne er i høj kvalitet og er relevante i forhold til indholdet på din hjemmeside. Du kan selv fravælge de reklamer som du ikke vil have vist på din hjemmeside.
Hver gang en bruger klikker på reklamen på din hjemmeside tjener du penge på det.

75 581 582

Har du brug for hjælp eller har du et par spørgsmål om seo? – Så giv os et kald!

HVORDAN VIRKER SEO?

Googles fornemmeste opgave er, at hjælpe brugerne med at finde de bedste søgeresultater, og det gør de ud fra mange forskellige faktorer. Det nok mest udfordrende ved SEO er, at man faktisk ikke helt præcist ved hvad Google lægger mest vægt på, og dermed ved vi heller ikke altid præcist hvilke tiltag der virker allerbedst for din placering på Google. Derfor beror SEO-arbejdet ofte på vurderinger, erfaringer og en masse research. Så vi bliver hele tiden klogere på hvad der skal til for at Google placerer netop din side øverst.

Noget af det man efterhånden er ret sikker på ved SEO er, at det der giver den bedste søgemaskineoptimering er når så mange faktorer som muligt inddrages. Det er derfor sjældent nok bare at lave lidt linkbuilding og nogle bedre tekster, men i stedet skal vi forbedre siden på så mange parametre som muligt (se nedenfor).

Desværre er SEO noget der godt kan tage lidt tid før man se den reelle effekt af indsatsen. Men til gengæld er effekten stor og kan være længerevarende, når den først har sat sig.